top

  • Αρχική Σελίδα
  • Οικουμενικό Πατριαρχείο
  • Multimedia
    • Φωτογραφίες
    • Video
  • Σύνδεσμοι
  • Επικοινωνία
  • Ιερά Κείμενα
  • «ΚΙΒΩΤΟΣ» Web TV
  • Ο Σεβ. Μητροπολίτης κκ Αμφιλόχιος
    • Βιογραφικό
    • Χειροτονητήριος Λόγος
    • Ενθρονιστήριος Λόγος
    • Άρθρα-Ομιλίες
  • Ο αοίδιμος Μητροπολίτης Ειρηναίος
    • Βιογραφικό
    • Σεπτόν Πατριαρχικόν Γράμμα
    • Βιβλία Σεβ. κυρού Ειρηναίου
    • Αφιέρωμα: Ο Ιππότης του Σταυρού
  • Η Μητρόπολις
    • Ιστορία Μητροπόλεως
    • Επίσκοποι
    • Διοικητική Διάρθρωση
      • Διοίκηση
      • Ενορίες
        • Αρχ/τική Περιφ. Δυτ. Κισάμου
        • Αρχ/τική Περιφ. Ανατ. Κισάμου
        • Αρχ/τική Περιφ. Σελίνου
    • Ι. Μονές
      • Ανδρώες
      • Γυναικείες
      • Διαλελυμένες
    • Πνευματική Διακονία
    • Φιλανθρωπική Διακονία
    • Ιεραποστολική Διακονία
  • Αρχείο Επίκαιρων - Εκδηλώσεων
  • Aρχείο «ΚΙΒΩΤΟΣ» WebTV
    • Αγία & Μεγάλη Σύνοδος
    • Ιερές Ακολουθίες
    • Ιερατικά Συνέδρια & Συνάξεις
    • Εκδηλώσεις της Ι. Μητροπόλεως
    • «Στα Χρώματα της Ζωής»
    • You Tube
  • Εγκύκλιοι Σεβασμιωτάτου
  • Αγιολογία
    • Τοπικοί Άγιοι
    • Ιερά Λείψανα
    • Προσκυνήματα
    • Εορτές - Τελετές
  • Μνημεία
    • Ναοί
    • Μονές-Μουσεία
    • Σπήλαια
  • Εκδόσεις
    • Έντυπα
    • Περιοδικό "Χριστός & Κόσμος"
  • Βιβλιοπωλείο
  • Δράσεις Τσατσαρωνάκειου
    • Τσατσαρωνάκειο Πολύκεντρο
    • Πιστοποιημένο Κέντρο Εκπαίδευσης
    • Κοινωνικό Φροντιστήριο
    • Εργαστήριο Ψηφιδωτού
    • Θεατρικό Εργαστήρι
    • Σχολή Αγιογραφίας
    • Νεανικές Συνάξεις
    • Ωδείο
  • Χρήσιμες Πληροφορίες
Ιωάννου Χρυσοστόμου ανακομιδή λειψάνων, Μαρκιανής

findus facebook

20 os nik

Δίχως ταυτότητα πια;

Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κισάμου & Σελίνου κ.κ. Αμφιλοχίου

Σε παλαιότερες εποχές οι επέτειοι των Εθνικών εορτών ήταν ευκαιρίες ψυχικής ανάτασης και πνευματικού αναβαπτισμού στα νάματα της ευσεβείας, της πίστεως μας και της ελευθερίας, δηλ. της ψυχής των προγόνων μας. Στις μέρες μας φαίνεται να είναι «σημείο αντιλεγόμενο» αφού, όπως σημειώνουν και πρόσφατα δημοσιεύματα στον τοπικό και όχι μόνον τύπο, αίτημα των καιρών είναι η κατάργηση των παρελάσεων, με άλλα λόγια ο υποβαθμισμός των επετείων αυτών.

Είναι γεγονός ότι υπάρχουν κάποιοι, και είναι αρκετοί, που προσπαθούν να μας πείσουν ότι η διαφύλαξη της εθνικής μας ιδιοπροσωπείας είναι αναχρονισμός, απομονωτισμός και «εθνικισμός». Ζούμε, λένε, σε μία εποχή ανοικτών συνόρων όπου πρέπει να αισθανόμαστε πολίτες του κόσμου και να ακολουθούμε τυφλά ό,τι δήθεν επιτάσσει η Ευρώπη. Ξεχνούν όσοι επιχειρηματολογούν ότι όλοι οι λαοί που μετέχουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση θέτουν την εθνική τους ταυτότητα υπεράνω άλλων επιταγών και συμφερόντων. Γνωστό είναι εξ΄ άλλου ότι η Συνθήκη της Λισαββώνας αντικατέστησε την απορριφθείσα Συνταγματική Συνθήκη της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, και καθορίζει ότι τα θέματα της παιδείας, του πολιτισμού και το νομικό καθεστώς των θρησκευτικών κοινοτήτων και των Εκκλησιών είναι τομείς για τους οποίους θα νομοθετεί κάθε κράτος ξεχωριστά και η Ευρωπαϊκή Ένωση δεσμεύεται να μην παρεμβαίνει. Και τούτο γιατί όλα τα κράτη και όλοι οι λαοί που αποτελούν την Ευρώπη των 27 θέλουν να γίνεται σεβαστή η ιδιαιτερότητα των εθνικών και θρησκευτικών τους παραδόσεων. Είναι δικαίωμα και υποχρέωση κάθε λαού να σέβεται τις ρίζες του και τους αγώνες των προγόνων του. Εύλογα λοιπόν γεννάται το ερώτημα: μήπως ορισμένοι εμφανίζουν την δική τους ιδεολογική αντίθεση προς την Ελληνορθόδοξη παράδοσή ως δήθεν εντολή της Ευρώπης;

Νομίζω πως η άκριτη αποδοχή της κίνησης προς ισοπέδωση των πάντων σ΄ ένα ομοιόμορφο ή καλύτερα άμορφο «διεθνισμό» του συρμού, με παραγνώριση της εθνικής κληρονομιάς και ιδιοτυπίας είναι λίαν επικίνδυνος. Γιατί ισότητα δεν σημαίνει ταύτιση. Η ισότητα δεν αναιρεί αλλά προϋποθέτει την αυθεντικότητα. «Καθολικό» δεν είναι το ομοιόμορφο και η παγκοσμιότητα χρειάζεται να είναι λειτουργική, όχι αθροιστική. Η συνάντηση λαών και πολιτισμών είναι θετικό αλλά δεν μπορεί να μεταφράζεται ως πολιτισμός κάτι στο χρώμα του γκρί. Όλοι οι λαοί που σέβονται την ιστορία τους δίνουν σημασία στους συμβολισμούς. Εξάλλου, όπως σημειώνει και σύγχρονος στοχαστής, εάν η μνήμη του ανθρώπου είναι κριτήριο της ταυτότητας του, τότε η απώλεια της ιστορικής του μνήμης θα πρέπει να σημαίνει απώλεια και της ιστορικής του ταυτότητας. Ας διερωτηθούμε λοιπόν πριν είναι ίσως αργά: Τελικά τι είδους παιδεία και τι είδους κοινωνία θέλομε να δημιουργήσομε;; Η ευθύνη είναι συλλογική και στο ερώτημα οφείλομε να απαντήσομε όλοι μας.

Επιμέλεια ιστοσελίδας πατήρ Χρήστος Μπεκρής
61

ΠΟΛΥΜΕΣΑ | ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ | ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

 

Άρθρα-Ομιλίες